fredag 4 september 2009

stickad babyfilt

De sista veckorna har jag hållt på med denna babyfilt. Den är stickad i mosstickning runt kanterna och innuti har jag stickat 8 räta/8 aviga. Jag har använt mig av garnet Twins och stickor nr 7, så det går ju rätt fort, storleken är ca 80 X 80cm.
Filten har jag tänkt skicka till Kalmar där jag har en bekant som skall ha barn när som helst. Föräldrarna tror på en liten tjej, vi får väl se.

Nytt projekt
En kollega till mig har beställt mitt nästa projekt och det blir till att sticka kragen som ni ser på bilden från Dropps, så vi får väl se hur det skall gå. Hon har valt härliga höstfärger.

6 kommentarer:

  1. Hei.Så fint ett baby teppe du har strikket.Nydelig garn ,fin farge det som du skal strikke krage til din kolega.Heldig hun som har en slik snill kolega som strikker til henne.Ha en riktig fin helg.Bodil

    SvaraRadera
  2. Fin filt - stickor 7 låter underbart :)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin filt den kommer de att tycka om den ser så mjuk och go ut!
    Och vackert mönster.
    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej! Tack för vinsten. Jag fick den i veckan och jag ska använda den som bokmärke. Det blir bra.
    Filten ser fin och mjuk ut. Jag är nyfiken på kragen du ska sticka. Det kommer väl en bild på den senare.
    Ha en mysig helg.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  5. Ser mysig ut :) tar du upp fler beställningar?
    kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig filt! Tack för go kommentar i min blogg. Jag använde Tilda garnet från Svarta Fåret.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails