måndag 7 september 2009

Hjälp

Det funkar inte. Kragen som jag skall sticka blir inte bra. Man skall sticka förkortade varv och där i övergången blir det inte snyggt. Har någon en idé? Garnaffären som jag köp garnet i har stängt idag, så jag får väl tyvärr vänta till imorgon och be henne om hjälp. Men det är svårt att vänta när man känner att man har tid och bara vill framåt.

Tänkte jag kunde ge er ett litet tips som sitter runt stugorna och virkar era små mormorsrutor.
Jag har fått ett par grytlappar av en äldre dam, hon har då virkat 2 stora mormorsrutor och i mellan lagt värmeisolerande mellanlägg, därefter har hon virkat samman båda styckena.
Ganska fiffigt, så slipper man att bränna sig om grytlappen blir lite fuktig.

2 kommentarer:

  1. Hei.Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med strikkingen.Riktig fine grytekluter du har fått.Ha en riktig fin Mandagskveld.Bodil

    SvaraRadera
  2. Jag håller på och stickar en kofta med förkortade varv, och innan jag vänder drar jag åt garnet jätte-hårt för att slippa hål som annars kan bli...kan det vara nåt?

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails