tisdag 11 augusti 2009

virkad gris?


Satt en dag och googla de lite, hittade på någon sida (kommer tyvärr inte ihåg vilken) en liten gris som jag tyckte var söt. Fick för mig att den inte kunde vara svår att göra. Jag hade inget mönster, men tänkte att det var väl bara att virka på. Men det var inte så lätt som jag trodde. Från början innan den fick öron och armar liknade den mest en robot, så det kanske skulle vara nästa projekt. Men tillslut så blev det något som liknade en gris i alla fall.



Idag har jag varit i garnaffären och gick därifrån med alldeles för mycket garn. Jag har tänkt att att göra en mössa, men sedan så hade hon lite garn på rea som skulle passa perfekt till en babyfilt, så det fick bli det också.
Det värsta är att jag håller redan på att sticka en mössa och den går nu in på sin tredje säsong, så kanske den kan bli klar till vintern.

3 kommentarer:

  1. Jättesöt liten gris!

    Och itne behövs det mönster när du gör så fint på egen hand :D

    SvaraRadera
  2. Det där med att handla för mycket garn känner jag igen... Urgullig liten gris!

    SvaraRadera
  3. Härlig gris - funkade ju bra att göras på fri hand!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails