torsdag 13 augusti 2009

Fingerstickat

Min flicka tycker det är väldigt roligt att pyssla med olika saker hon också. När jag stickade min väska som jag senare tovade i tvättmaskinen, så ville hon också prova med något. Jag hade då fått tips om att hon kunde fingerfläta med ullgarn.
Hon gjorde fingerflätan ca 7 - 8 meter.

Vi la den tillrätta och därefter sydde vi ihop den med ullgarn.
Efter det slängde vi in den i tvättmaskinen med en gammal frotehandduk och lite såpa i 60gr.

Här är det färdiga resultatet. Nu har hon ett sittunderlag som hon kan ha med sig på utflykter med skolan.

6 kommentarer:

  1. Vilken kul idé med sittunderlaget - jag fingerstickade mycket när jag var liten (nu kan jag knappt bärga mig till barnen blir lite större och kan börja...)!

    SvaraRadera
  2. Vilken kul ide, varmt och gott för lilla rumpan!
    Det var fina orkideer och foton, helt otroligt vackra, ett foto som gick att använda, ja dom andra går väl att plocka detaljer ur men på de hela taget är dom så detaljtäta så det blir lite för jobbigt.
    Har iallafall gjort en bakgrund och header, du får gå in på min sida och klicka bilden i sidomenyn för "SÅ HÄR GÖR DU" så kommer du till ett personligt inlägg till dig, säg vad du tycker, om du vill ha det så mailar jag Headerbilden och Koden för bakgrunden.
    Vi hörs! Sanny

    SvaraRadera
  3. Jag gör så här, mailar koder och header till dig lte senare. så kan du testa detta så länge, har lite dåligt med tid för tillfället men i morgon em kan jag göra en med skuggad ljusgrå och en med skuggad grön så får du testa dem också. Med rosa tror jag att det blir lite för mycket rosa.
    Sanny

    SvaraRadera
  4. Va smart!! Mina pojkar älskar att fingersticka (de kallar det fingervirka, men jag säger till dem att det borde heta -sticka, för det är ju faktiskt en sorts stickning:)), och jag ska verkligen ta fasta på ert tips! För vad ska man med 20 meter lång fläta till?? Perfekt pyssel!
    TACK!!

    SvaraRadera
  5. Smart ide, min dotter älskar att fingervirka. Vi får se om hon gillar iden, Marika

    SvaraRadera
  6. Hej! Har letat överallt efter en beskrivning hur man gör fingerflätning. Minns tyvärr inte.
    Något du kan lägga upp?
    Mvh Marie

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails