måndag 24 augusti 2009

Dragspelsbasker






Nu äntligen är jag klar med min mössa. Den tog lite tid och det var nog för att det var så små stickor man skulle använda.
Vi hade en lite flicka på mitt jobb som hade en sådan här mössa och jag tyckte den såg härlig ut. Jag fick mönstret från hennes farmor.
Där jag har svart färg hade hon blå och där jag har beige hade hon karamellfärg. Nu valde jag lite diskreta färger för jag tänkte använda den själv, men så blir det nog inte. Som ni ser på bilden har redan min dotter lagt beslag på den och varför inte, det är kul när man kan göra någon glad.
Jag har valt att ta bort mönstret, eftersom det tillhör Östergötlands ullspinneri. Om någon är intresserad så hänvisar jag till denna sida i stället.
Mönster och garn finns bla att köpa här: http://webshop.karmagarn.se/product_info.php/cPath/62_110/products_id/350?osCsid=

19 kommentarer:

  1. Hei.Riktig fin lue du har stikket.Takk for mønstret.Ha en riktig fin Mandagskveld.Bodil

    SvaraRadera
  2. Så härlig - tack för mönstret, blir sugen på att testa!

    SvaraRadera
  3. Såå snygg!!! En sån kan jag också tänka mig att sticka. Tackar för mönstret.
    Jag kommer förresten neråt med ögonen i helgen!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin dragspelsbasker du stickat. Och vad bra att du lagt ut mönster på den..
    Flrsta gången jag hittar till dej, men kommer tillbaka.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. En riktigt fräck basker som jag funderat på att göra ett tag. Tack för mönstret! Har även sett pulsvärmare i samma teknik. Får se vad det blir fram över...//Anna-Lena

    SvaraRadera
  6. Fin mössa! Den blev jag sugen på att göra. Får se om jag kan hitta något bra garn som passar. Tackar på förhand.

    SvaraRadera
  7. Men så läcker! Tack för att du delar med dig. Kanske man får testa att göra en sådan sen.

    Kram
    /Ewa

    SvaraRadera
  8. Vilken fin basker! Jag har också en 9-åring som blev förtjust i den så det är väl bara att sätta igång... :)
    Trevlig blogg förresten, jag återkommer säkert!

    SvaraRadera
  9. Åh vad tuff den är. Tack för mönstret!
    Det skall jag ta till vara på.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej! Baskern är jättefin!

    Med risk för att låta som en polis så vill jag bara tipsa om att mönstret du fått inte är ett fritt mönster (för fri spridning) utan bara brukar säljas tillsammans med garn från Östergötlands ullspinneri. Personligen hade jag inte valt att publicera det, av respekt för den som konstruerat mönstret.

    Mönster och garn finns bla att köpa här: http://webshop.karmagarn.se/product_info.php/cPath/62_110/products_id/350?osCsid=

    Mvh Fröken

    SvaraRadera
  11. Jag ber om ursäkt för att jag har lagt ut ett mönster som inte är tillåtet. Jag har själv fått ett handskrivet mönster, så jag visste inte var det kom ifrån och har tyvärr inte sett det tidigare, så jag trodde det var okej.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails