fredag 11 december 2009

stickade vantar och lite smått o gott

Hur har ni det i lussetider? Igår var jag på lussefirande på min dotters fritids. Att se 46 ungar stå och sjunga igenom sångerna är helt fantastiskt. Därefter hade de basar och lite lotter. Deras personal är kanon duktig, de har mycket kretivitet och tålamod. Vi hade en jätte trevligkväll. Ett par stickade vatntar har det blivit. Färgen är egentligen lite mörkare röd en på bilden, men det är väl så när man inte har någon proffskammera. Nu hoppas jag att hon som fick dem får varma och goa händer när hon jobbar.
Det har även blivit några mössor till. Jag får sådan god hjälp från två tjejer på min gymnastik, så jag ville vissa min tacksamhet på något sätt.

En lilamellerad sjal med passande mössa har jag också fått ihop.
Mitt nästa prokjekt är mössor igen, men att att mönstret kommer att bli lite anorlunda.
Trevlig helg på er alla och hoppas någon lussar för er.

3 kommentarer:

  1. Hei.Kjempe fine votter og lue.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil..

    SvaraRadera
  2. Oj vad flotta mössor o vantar ,gillade sjalen oxå skarpt!!=)

    SvaraRadera
  3. Du gör så mycket fina saker! Hoppas du får en fin vecka och en riktigt god jul.
    :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails