söndag 27 december 2009

lite virkat och stickat.

Jul, jul strålande jul.


Vilken härlig jul jag har haft hoppas ni har haft det också.
God mat, trevligt sälskap och framförallt en vit jul.
Att vi fick ha snö på julafton här nere i Blekinge det händer inte för ofta, senast var 2001.
I år kom inte den riktiga tomten till oss utan han skickade en av sina Nissar, men denna Nissen var fantastisk bjöd oss på en gammal, gammal historia om en gammal, gammal gumma och en gammal gammal tant...............


På handarbetsfronten jobbades det flitigt fram till julafton för att jag skulle hinna göra klart lite julklapper. Tyvärr glömde jag ta bild på allt men någon blev det. Här är några mössor där jag hämtat mönstret från pyssliga petitesser.
Mössan är stickat i garnet Eskimo.
40m på stickor 10. Sticka arbetet till önskad bredd.
Hur enlkelt som helst.

Nu är det så att jag är en av många som fyller år alldeles intill julen, så av en god vän har jag fått denna fantistiska burken med gosaker i. Hon är otroligt duktig på att baka och laga mat.

God fortsättning alla där ute

och ett riktigt

Gott Nytt År!

4 kommentarer:

  1. Tack detsamma till dig! Om jag kunde så skulle jag skicka ner en massa snö som vi har i överflöd häruppe! ;-)

    SvaraRadera
  2. Hei.Vil Ønske deg og dine en riktig fin og koselig Jul og ett Godt nytt år.Møtes i blogg neste år.Klem fra Bodil..

    SvaraRadera
  3. Önskar dej god fortsättning på året.
    Här har vi kallt -28 och massor av snö.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott! Vilken fin present och vilken skön tomtenisse ni fick möta.
    Ha en skön helg
    :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails