lördag 20 februari 2010

OS mössan

Ja ha, då har flugan med OS mössan kommit till mig också.
Jag fick en förfrågan om jag kunde fixa en mössa och det tyckte jag inte skulle vara så svårt bara vi fick tag på garnet. Sagt och gjort garnet köptes in och jag började virka efter mönstret, men jag hade mina misstankar att det inte skulle bli så bra eftersom jag virkat en del liknande modeller. Helt riktigt, mössan skulle passa någon med ett JÄTTE huvud och inte blev det något häng också. Det var bara att repa upp hela mössan och börja om, nu hör det ju till att det är inte så lätt att repa upp i garnet eskimo men det gick riktigt bra. Envis som jag är (ibland) så var det bara att börja om på nytt och jag ändrade en del ifrån grundmönstret och här nedanför ser ni resultatet.
Jag är fortfarande inte helt nöjd, men vet inte om jag skall våga repa upp det igen för risken är att det inte kommer att bli någonting. Denna mössa är virkad med fasta maskor, men kommer jag att göra en till kommer jag virka med stolpar i stället och kanske avsluta med två varv fasta maskor. Hoppas det är fler som kommer att ge sig på denna mössa och jag ser fram emot att få ta del av hur ni har gjort den.

4 kommentarer:

  1. Heja Sverige och Dig :) Såg du mönstret idag i Tidningen? Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Jätte fin blev den.....å nu ska jag leta reda på mönster och åka och försöka få tag på garn.hörde att det var slut överallt nästan.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fin blev den & med rätt häng,har själv precis gjort en fast med hst och akrylgarn (man tar vad man har)dottern blev iallafall helnöjd.
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Tycker den blev väldigt fin.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails