onsdag 10 februari 2010

alla hjärtans dag tips

På mitt jobb har vi haft fullt upp med alla hjärtans pyssel.
Något som vi har gjort är dessa kramar. Några barn har tagit med sig tapeter och sedan har de fått ligga ner och vi har ritat av dem. Barnen är jätte förtjusta i detta och det var viktigt att vi inte missade någon.
Kramarna har fått hänga på väggen i några dagar men nu är de ihoprullade med ett vackert snöre, så de kan ta hem det till sin familj.
Vi fick idén från en annan förskola som hade lagt ut det på nätet, men tyvärr kommer jag inte ihåg vilken. Vi får tacka i allmänhet för en bra idé.

11 kommentarer:

  1. Vilken underbart härlig idé! Tror jag ska införliva den den här alla-hjärtans dag till mina nära och kära =) Diggar din blogg förresten ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig idé att göra kramar. Roligt att alla barn ville vara med på det också.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé! Den ska jag absolut lägga på minnet. :O)

    SvaraRadera
  4. Hei.Kjempe stilig og en bra ide.Ha en kjempe fin Onsdagskveld.Klem fra Bodil..

    SvaraRadera
  5. Svar: Hej!
    Jag använder Fimo-lera till huvud, händer och fötter. Kroppen är gjord av ståltråd och fyllnadsvadd. Hår har jag gjort av fårull och kläderna är återanvänt tyg. :O)

    SvaraRadera
  6. Det var inga dåliga kramar. Sådana tror jag att alla skulle vilja ha! En super idé.
    :-)

    SvaraRadera
  7. Tack, tack för tips om garnköp. det uppskattas verkligen . Det var fint av dej.
    Kul ide med kramar!

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga kramar!!! Jättebra idé. Ska försöka komma ihåg till nästa år. /Knatten

    SvaraRadera
  9. Vilken superbra idé! Men jag ville mest titta förbi och hälsa födelsedagsbarnet och säga att det är róligt att du vill vara med och tävla hos mig! Kramar från Kafe

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails