tisdag 21 juli 2009

vinbärsgelé


Idag fick jag hjälp med att plocka av mina vinbär. Efter det var det dax att göra gelé. Det är inte så ofta jag gör det, men det gick bra. Jag var lite orolig att den inte skulle stelna utan att den skulle förbli saft. Därefter var jag ju bara tvungen att virka hättor till mina burkar, mönstret jag använde mig av är från fröken Elsas virkblogg.

Nu kom dottern och tyckte vi skulle ut i skogen och plocka blåbär, för hon hade minnsan hört att det skulle det finnas gott om. Vi gav oss iväg och plockade ihop en liter i alla fall. När vi kom hem var det bara att ställa sig och baka, det blev blåbärsmuffins och nu ikväll skall vi göra blåbärspaj.

2 kommentarer:

  1. Åh det var länge sen jag gjorde gele, gott jag älskar gele. När jag var liten öppnade jag inte munnen när mamma matade mig om det inte var en klick gele på skeden oxå :)
    jätte fin blogg, nu är du oxå fast :) och vilka fina virkade grejer du gör, har lärt mig ett nytt ord, amigurumi förresten Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Mums fillibabba!
    Jag gillar vinbärsgele och gör det varje år:-)
    Blev väldigt inspirerad av dom söta hättorna så nu blir det till och virka.
    För det gillar jag, men det var år och dar sen...
    Hittade hit från Hörnebo:-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails