tisdag 7 juli 2009

Amigurumi




Jag fick tips av en kompis att virka djur. Jag fick tag på ett mönster till en ko och det var mitt första försök. den blev inte helt lyckad för jag hade en förstor virknål och så stoppade jag den alldeles för lite.


Min dotter som gillar grisar ville förstås att jag skulle göra en gris. Efter det tyckte jag det var bäst att fråga min son om han också skulle vilja ha ett djur (för rättvisans skull) och hans svar var ja, jag vill ha en panda. Hur gör man en sådan tänkte jag, men med lite knep ock knåp fick jag ihop en också.

4 kommentarer:

  1. hallå hallå!
    Man måste nog ändra överskriften någon annanstans... I blogglistan heter den fortfarande knep & knåp! Det får vi lista ut hur man gör...
    Kram Jullan

    SvaraRadera
  2. Nämen, titta där var en gris som känns bekant!
    Jag ser att amigurumiviruset sprider sig.
    Är du arbetskamrat med Jullan?
    Jag lägger till dig på min blogglista, det ska bli spännande och se vad du hittar på för kul här.

    Lycka till med blogg och virkande
    Hälsningar
    den virkgalna mostern i Stockholm

    SvaraRadera
  3. Jag är kompis med Jullan och hon har inspirerat mig till detta här med blog och virka små djur. Vi får se om jag kan komma med något som ni andra inte har, jag får ta mig en funderare.

    SvaraRadera
  4. Pandan är SÅÅ söt.... Han/hon ser så nöjd ut!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails