måndag 20 juni 2011

betong

Jag har fastnat för det är med att gjuta betong. Problemet är ju att det är svårt att sluta när man väl har börjat. Vad jag skall göra av alla saker tillslut det vet jag inte. Jag får hoppas på att bli bortbjuden i sommar, så kan jag ta med mig någon liten grej i stället för blomma. Det kanske kan bli uppskattat.


Här har jag ett fat från ett rabarberblad, jag har lagt i lite snäckor och stenar. Det får stå och pryda framsidan på vårt hus.


 Denna gjutnig är gigantisk stor. Min dotter hittade detta blad och tyckte vi skulle försöka gjuta av detta och det blev jätte bra, men det är knappt man orkar flytta på det.
I detta fat har jag tre stycken rosor som också är i betong.
 Åhlens har muffinsformar i silikon som är perfekta för detta ändamål.


Här har min dotter varit framme och tillverkat ett fågelbad, hon hade också en liten pokemon figur som ser ut som en liten fågel som hon också satte fast.


Här har vi tagit en gammal blommlampa från Ikea och använt formen från. Även här ville min dotter vara med, så hon la i lite glaskulor och formade ett ansikte.

6 kommentarer:

  1. JÄttefint! Vad duktig du är, har inte vågat mig på rabarberbad..... vet inte hur. Tack för awarden ska fundera lite på det.... Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan...Vilken mysig blogg du har..:)) Dina virkade katter är så underbara..:)

    Kram/Annelie

    SvaraRadera
  3. Så fina - gillar speciellt rabarberbladet! Fortsatt trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  4. Men så fina! De blir säkert uppskattade presenter om du inte har plats för dem själv :)
    Kram kicki

    SvaraRadera
  5. Så fina saker du har gjort!!! Hade själv tänkt att gjuta lite i betong och efter att jag sett dina fina rabarberblad är jag ännu mer sugen :0)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Oj! Det var verkligen ett snyggt fat! Så dekorativt att ha ut i trädgården!/ Annika

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails