onsdag 20 april 2011

Kaxig och stolt!

I dag måste jag bara få skryta lite om mig själv. Vi svenskar vågar ju inte ta ut svängarna för vi är rädda för vad andra skall säga, men det trotsar jag idag.
Jag har ALDRIG varit en vänn med att ge mig ut i joggingspåret, spelat fotboll, handboll och judo det är sådant jag har hållit på med under min uppväxt och på senare år är det jympa som gällt varvat med promenader, men i joggingspåret har det varit STOPP.
För ett par månader sedan fick jag för mig att jag skall delta i vårruset och den kan man ju gå om man vill och det har jag gjort tidigare också. Det hör till att jag har en del extra kilon att bära runt på också. Denna gång fick jag för mig att kan så många andra jogga runt, så borde väl jag också kunna. Sagt och gjort, fram med en träningsplan där jag sakta har jobbat mig framåt.
Just nu idag på morgonen har jag varit ute i motionspåret hemma och tagit mig runt joggandes (i sakta mak naturligtvis) hela 3 varv och det blir sammanlagt 4,8 km. Nästan ett helt vårrus.
Nu finns det hopp att jag skall klara detta om 2 veckor.
PS. För många där ute så är det här ju ingen ting, men för mig är det det.


GLAD PÅSK!

2 kommentarer:

  1. Heja heja! Springa är verkligen inte min grej heller, jag var glad när jag för några år sen orkade ett varv på slingan..vilket är ca 2,2 km. Med andra ord tycker jag att du är jätteduktig!

    Förresten har jag en utlottning på min blogg nu. Delta gärna!

    SvaraRadera
  2. Har du gått i judo?:) Vilket bälte hade du?
    Du ska vara stolt att du tar dig tid att sprita. 4,8 km är ju inte så dåligt!:)

    Ha en bra påsk
    Kram Emmy

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails