söndag 22 augusti 2010

Loppisfynd och lite stickat

Idag stannade jag till vid en av våra loppisbodar vi har och fyndade denna lilla gräddkannan. Den är inte mer än 7 cm hög.
Jag tänker ta den med till jobbet och så kan barnen ha den i dockebo.


På Öland blev det en del mössor gjorda och här ser ni en vit Åre mössa, den tänkte jag faktiskt behålla själv annars är risken att min dotter kommer och roffar åt sig.
Jag har gjort en svart också men den kommer jag att lotta ut när jag uppnåt 15 000 besökare och det är snart.



För att min dotter inte skall ta det jag gör till mig, så var det ju bäst att tillverka en till henne också, så det blev en brunmelerad. Den är gjord i garnet G-B Hippy och stickor 12.

Här blev det en grönmelerad som hon skall ge bort i födelsedagspresent till en kompis.

Jag ser att det är en del som besöker min blogg och jag skulle bli väldigt glad om du vill lämna en liten kommentar om du inte gjort det tidigare.
Jag blir glad att få en kommentar av er andra också.

8 kommentarer:

  1. Barnen blir nog jätteglada över gräddkannan, supergullig! Snygga mössor också! Den tävlingen kommer jag definitivt att vara med i.

    SvaraRadera
  2. Jag lämnar en liten kommentar hos dej. Har varit dålig på att kommentera i sommar.
    Vad fin den blå lilla kanna är.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Så snygga mössor! Säkert roliga att sticka :)
    Kram annika

    SvaraRadera
  4. Åre-mössorna är bra! Snabbt går det att sticka och populära är de.... Har också en dotter som raskt brukar norpa både mössor och annat om jag inte ser upp.... :)

    SvaraRadera
  5. Jag blir också lite nyfiken på de som besöker min blogg utan att lämna ett spår efter sig.
    Härliga mössor du gjort i alla fall.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Så fina mössor! Lätta att göra men blir så fina ändå! =)
    Själv började jag på en i vintras, men den blev aldrig färdig för jag råkade snubbla över det här med "Amigurumi"....och blev fast där =)

    SvaraRadera
  7. Vilka underbart mysiga mössor!
    Är det eget mönster eller var har du hittat de?

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails