tisdag 11 maj 2010

gjuta i betong!

Nu har jag gett mig in i ett nytt projekt som jag tidigare inte har testat, att gjuta i betong.
Just nu håller jag på att testa mig fram med lite olika motiv.Blomman har jag gjort från en Ikea lampa. Jag provade att lägga en glas kula längst ner, men den har försvunnit i betongen. Blomman pryder numera kanten på en stenmur som vi har mot vår trädgård.
ett litet hjärta blev det också.

Ett bokstöd modell större, så det gäller att jag har en hylla som sitter ordentligt fast i väggen för annars är nog rasrisken väldigt stor. Jag får väl fundera på om jag kan ha den till något annat.


Jag kommer nog att prova gjuta lite fler saker när tillfälle ges, vi får väl se.
LOBBEN!




7 kommentarer:

  1. Det ser jättefint ut! Du skulle kunna ha "bokstödet" som dörrstopp i sommar. Om du har någon dörr som blåser igen. Jag har gjutit småfiskar som ska bli duktyngder men jag hittar inte några klämmor att sätta dit. Undrar om klädnypor håller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. tänkte jag också men då sa min kloke man att dörren kan slås sönder :(

      Radera
  2. Hejsan! jag hittade hit till dig för första gången. Trevligt! Lägger mig som följare så jag inte missar vad du hittar på!

    SvaraRadera
  3. Heee Vad fint, det är lite kul prövade förra året att göra plattor med fina krukskärvor i botten ( Jullan gjorde sådana) har både betong och krukskärvor kvar ska nog pyssla lite i helgen, låång ledig ju!! Bra att ha att trampa på i rabatterna när man ska rensa ogräs..
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Så läckert, vad duktig du är

    SvaraRadera
  5. Blev ju jättebra! Något jag själv skulle vilja testa, säkert roligt att hålla på med.
    Jag är så glad för Vera, hon har det bra här hos mig:) Tusen Tack!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Jättefina grejer berätta hur du gör:)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails