fredag 21 maj 2010

Bröllpopstårta

Fick en förfrågan igår om jag kunde virka ett bröllopspar som de skulle kunna ge bort i gåva samtidigt med pengar (parets önskan).
Jag skulle ha ett dygn på mig och på den tiden skulle jag hinna sova och jobba också. Jag insåg min begränsning att jag absolut inte skulle hinna med, men på mönstret fanns också en bröllopstårta. Den kanske jag skulle hinna med.
Sagt och gjort, det var bara att ta fram garnet när man kom hem och 4 timmar senare ser ni hur resultatet blev. Den är ca 10-12cm hög.
Mönstret finns i den senast tidningen av Hemmets journal nr 21. Jag använde mig av ett vanligt bommulsgarn 8/4 och virkade med dubbeltråd. Sedan använde jag en guldtråd till kronan, mellanlagren och kanten på tårtpappret.

Trevlig helg!

8 kommentarer:

  1. Tack snälla Du för din gulliga kommentarer, dom värmer så gott =)

    Ser att du oxå är en flitig hantverkare ",
    Supersöt liten tårta du virkat nu sist.

    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Oj, så gullig!! Vilken kul idé!!
    Hoppas ni får en riktigt härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var en riktigt tjusig tårta! får komma ihåg det om jag ska gifta mig nån gång...

    SvaraRadera
  4. Supersöt! Den ska jag prova på till nästa bröllop.

    SvaraRadera
  5. Åh vad mycket fint du har gjort!! Jag gillar särskilt student-tårtan att hänga om halsen - hur läckert som helst! Sen måste jag berömma din mjukmedelsflaska i betong, min blev inte alls lika slät och fin. P.S. Tack för besöket på min blogg. :-)

    SvaraRadera
  6. Den blev ju superfin, bra gjort på så kort tid

    SvaraRadera
  7. Hur söt som helst! Så duktig du är!

    SvaraRadera
  8. Ska kolla Hemmets journal, den blev ju jättefin.
    40% låter bra, värt att åka till Karlskrona, det är ju inte så långt.
    Ha en bra dag/Annika

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails