fredag 15 juni 2012

skolavslutning/stolt mamma



Idag har vi haft skolavslutning på skolan där min dotter går. Vi har en fantastisk körledare som fångar många barn, så det blev mycket härliga sommarsånger.
De har infört lite stipendier bland barnen med lite olika innehåll och min dotter fick ett stipendium som årets idrottare med motivering
" För att du är duktig på idrott och alltid gör ditt bästa på lektionerna. du är bra på bollsporter, gymnastik och friidrott. Du är snabb och deltar i allt. Du är en bra lagkamrat och alltid på gott hummör"
Dessa ord gör att det klappar lite extra i mamma hjärtat.



 Till skolavslutningskläder hade hon en blå ärmlös kläning med små vita prickar. Hon ville  ha en sjal till detta, så det var bara att börja sticka.


Jag använde mig av ett mohair garn och sedan la jag in ett kraftigare glansigt bommulsgarn i mellan. Jag avslutade med att virka en kant med fasta maskor och en liten knorr längst ner.

2 kommentarer:

  1. javisst blir man stolt när barnen får beröm
    :-) så fin sjal hon fick!
    ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Det förstår jag, att det klappade lite extra i mamma-hjärtat av att höra så fina ord om dottern. Fin var hon också med den fina sjalen..

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails