måndag 14 mars 2011

pelargoner och vantar

Ja, det kanske inte hör ihop.
När man skall plocka fram sina pelaroner, så skulle man vilja plocka undan sina vantar. Men det får nog vänta lite till.


Jag har gjort mig ett par egna vantar som jag inte tänker ge bort. de är stickade i Alpacka garn, så de är så där härligt mjuka. Lite stora är de, så jag funderar på om jag skall lägga de i tvättmaskinen och köra ett mildare program.
Vi får se om jag vågar.



Nu äntligen har jag fått fram mina pelargoner, klippt ner dem och planterat om dem. Jag hade som mål att plocka fram dem i början på februari och sedan plantera om dem i mitten på februari, men det blir inte alltid som man tänkt sig.
De pelargoner ni ser på bilden är små sticklingar som jag tog i höstas innan jag ställde undan dem för vinterförvaring.
Några av mina ovanligaste sorter har tyvärr fått stryka med i vinter, jag har väl inte skött dem som jag borde.

5 kommentarer:

  1. Tjusiga vantar! Klart vi ses på söndag. Vi hörs om tid. Kram

    SvaraRadera
  2. va härligt med lite vårarbete även om man fortfarande måste ha vantar på men när de är så där snygga som dina går det ju an

    SvaraRadera
  3. Ja det var fina vantar.... längtar oxå till varmare dagar. ja det är alltid några som stryker med. Man får ha delmål och plantera om några per dag :) Har du dina inne i uterummet nu? Kram

    SvaraRadera
  4. Ohh men det är ändå många du fått fram!! Jag fick inte fram en enda av mina ,för här är en som INTE Alls skötte dem små...suck...Visste inte riktigt hur man skulle sköta dem men har fått tips om hur man kan göra det bättre så det får väl bli till nästa vinter så får köpa nya,typiskt men men ..ska köpa fröer oxå tänkte jag så jag kan så tidigt iom man inte vet hur det har gått för sina plantor! Jättefian mössor du gör! Må gott =)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails