onsdag 20 juli 2011

virkat kamerafodral o bilder från Santorini

Innan vi åkte iväg på sesmester fick jag virka ett fodral till en gammal kamera som vi hade. Tänkte att det kunde skydda lite grann i alla fall.


Den blev i svart och med en orange kant och blomma.


Här är en bild från staden Fira. Kan vara lite bökigt att ta sig upp från vattenkanten, det skall visst vara 580st trappsteg, men jag räknade dem faktiskt inte. En magnifik utsikt var det därifrån i alla fall.

Denna stranden var vi på och sanden var alldeles svart, så jag trodde vi skulle bli rätt så smutsiga av att ligga där men det var inte värre än att ligga på våra härliga stränder i Sverige. Inte var det mycket till folk heller, högsäsongen hade ju inte kommit igång ännu.


På övervåningen på detta hus bodde vi och vi hade ca 200m till stranden, men på hotellet fanns det också en liten pol, dit hade vi ca 30m att gå.

1 kommentar:

  1. Vad härligt det ser ut :) Jag tror faktiskt att jag också varit på Santorini när jag var liten. Jag växte upp på Rhodos så på våren innan turistsäsongerna började (och mamma o pappa blev tvungna att börja jobba järnet) så brukade vi välja en ö och åka iväg i några dagar. Ibland små miniöar som var helt öde och ibland lite större som typ Kos(okej, den är ju också rätt liten men ändå, haha) och Kreta.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails