söndag 26 december 2010

God fortsättning!

Hoppas ni har haft en bra jul. Det har jag, den har varit ganska lugn och skön.

Marie som har bloggen Alla kan sy har inspirerat mig till att sy elefanter. Jag tyckte det var så läckra och tänkte väl som så kan hon kan jag. Men jag måste säga att de var lite knepiga att få till det snyggt i vissa skarvar.


Jag var tvungen att testa och göra ett par innan jag kunde göra en och ge bort.
Den första fick bli en svart med blommor på.

  Den andra jag gjorde har cerisrosa prickar och randiga öron. Ögonen på denna elefanten blev lite konstiga.
Han ser helt groggy ut.


Den tredje elefanter fick randig kropp och prickiga öron.



Sist men inte minst, så blev det en lite jul elefant. Röd och vitrandig. Den är nog den som blev bäst.

5 kommentarer:

  1. Nämen sicka sötnosar dina elefanter är.
    Ha nu en God fortsättning...

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Gillar den polkagrisrandiga bäst, verkligen julig. Ser att du gjort svans på dina också. Jättesnyggt! Svansen hoppade jag över, både av lathet och så tänkte jag att barnen kommer dra sönder den om den sitter där, och kanske inte blir förankrad på ett barnsäkert sätt av mig.

    Den översta elefanten ser ut att vara i IKEA-tyg. Om det är det jag tänker på, är det ett ganska styvt tyg, därför kan det varit lite svårare att få till allt så som du ville. Till mina elefanter och katter använder jag tyg i påslakan-kvalité, för att det ska vara lättare att jobba med i skarvar och krökar.

    Jag hoppas att fler vågar prova att sy dessa gulliga djur. Den färdiga elefanten är bedårande söt. Om någon blir sugen, testa att sy en. Det kostar inte mer än en liten bit tyg och lite tid. Jag brukar använda IKEAs billigaste kudde som stoppning, verkligen jättebra.

    God jul på dig! Och gott nytt år om vi inte skrivs till varandra innan.

    SvaraRadera
  3. Supersöta allihopa - god fortsättning!

    SvaraRadera
  4. vad fina dom är =) God fortsättning!

    SvaraRadera
  5. JÄttegulliga <3 Gott nytt kram Milla

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails