onsdag 3 mars 2010

stickad "flaggmössa"

Då har det blvit ännu en mössa, så nu har vi alla i familjen fått var sin denna vinter. Den är stickad ifrån mönster i drops, men jag har använt mig av ett helt annat garn än vad som står i beskrivningen. Den är ganska tunn, så jag har även fodrat den. Nu tror jag att jag får ta och hitta på något annat än att bara tillverka en massa mössor.
Jag är lite sugen på att göra en filt till mitt vardagsrum, men vet inte riktigt hur den skall se ut, om jag skall göra i mormorsrutor eller på något annat sätt.
Har någon bra tips på filtar så tar jag gärna emot det.

3 kommentarer:

  1. Nu i vinter e det lätt att snöa in på mössor :)
    Men de behövs ju också! Fin och så bra med fodrad!
    Tycker att du ska göra någon slags rutfilt, finns ju så många olika sorters "mormorsrutor" utöver de "vanliga" att blanda med.

    SvaraRadera
  2. Du gör så snygga mössor!

    SvaraRadera
  3. Hej, vad kul du hittade till mig. Måste säga att du är en mästare på mössor. Kom gärna tillbaka

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails