torsdag 16 februari 2012

Stickad mössa

I helgen var jag i stan med min dotter, för hon ville jag skulle sticka henne en mössa för att hon ingen har till sin nya jacka (att det sedan ligger ett antal i hennes låda som jag gjort tidigare, räknades inte). Vi handlade i alla fall garn till en mössa som hon sett på Drops hemsida. När vi var på väl var på väg hem, så kröp det fram en liten, liten önskan om att det hade varit roligt om hon fick den på sin födelsedag (det var bara 4 dagar kvar). Jag sa till henne direkt att det kommer jag aldrig att hinna. Men mamma som man är vad gör man inte för sina barn? Jag ville förstås inte att hon skulle veta att jag hade börjat, så jag smög här hemma med stickningen, tog med den till jobbet (på rasten givetvis) och sent i tisdagskväll blev den klar.
En stor, stor godnattmössa tycker jag den liknar, men den är underbart skön.


Mössan är stickad i garnet eskimo och det går åt 6st nystan, så ni kan tro att den är stor. Till mina andra mössor jag stickar går det bara åt 2st nystan.
Kan säga att detta numera är en favo mössa.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Oh jisses vilken John blund mössa men ack så snygg! Tjitt, 6 nystan(sitter här med gapande mun) HEHE Jag e likadan , kan inte säga nej även om man gjort tusen saker till alla barnen men så fort de ber om nåt stickat, fast jag inte har tid lr att de fått tillräcklig, nog f*sen sitter man där o gör det dem vill,hehe..kram =)

      Radera

Related Posts with Thumbnails