tisdag 30 november 2010

stickad mössa

Idag har jag varit hemma från jobbet och försökt kurera mig från en förkylning som jag har åkt på. Det har faktiskt varit väldigt skönt att få rå om sig själv lite, men i morgon är det nya tag och då slipper inte mina jobbarkompisar mig.

När jag ändå var hemma så passade jag på att sticka en mössa som jag fått på beställning och som skall bli en julklapp.


Jag vet inte om ni riktigt kan se färgena, den är i mellerad mörklila och garnet är från Svarta Fåret och heter Dream och det gör verkligen skäl för sitt namn. Det är alldeles mjukt och skönt, så jag funderar på om jag skall göra en till mig själv också fast jag har alldeles för många mössor.

4 kommentarer:

  1. M så skön mössa!!
    Ja det behövs verkligen nu för det är riktigt kallt ute nu.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ser verkligen gosig ut din mössa!
    Jättefint garn, gillar färgen =)

    SvaraRadera
  3. Mössan ser mjuk och go ut så gör dig själv några också. Mössor får man aldrig för många av.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Jättefin mössa! Underbar färg!
    Säkert varm och skön.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails